Een vraag aan u,

8. Is dit vrijheid? Is dat conform de grondwet?

guest
23 Reacties
Meest gestemd
Nieuwste Oudste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
J.J.V.
J.J.V.
3 oktober 2021 11:11

Ik heb mijn redenen om niet te vaccineren. En voel me elke dag weggezet als een paria. Ik mag niet spontaan bij Ikea even wat drinken. Ik heb op zaterdagmiddag en zondagavond plannen maar dat gaat niet. Mijn registratiecode verloopt zondag 13.00 en er zijn op zondag geen locaties geopend of het zit allemaal vol. Ik kan ook nergens heen met de angst die ik voel en hrt missen van vrijheid. Als ik daar iets van zeg wordt ik, zoals Hugo dit voordoet, aangevallen dat ik een vrije keuze heb willen mak

Susanne
Susanne
3 oktober 2021 18:04

Vrijheid is lichamelijke integriteit en elkaar accepteren en toelaten ongeacht je keuzes.

PIP
PIP
3 oktober 2021 20:37

Nee en nog is nee

Ina
Ina
4 oktober 2021 07:06

Nee absoluut niet! Maar de grondwet lijkt tegenwoordig niets meer waard, de journalistiek is haar ethische codes vergeten, en de rechterlijke macht is gecorrumpeerd…….Wie controleert de macht……Als we niet heel snel wakker worden en massaal hier tegen opstaan dan ontstaat er een wereld die mij doet huiveren van angst.

Leo
Leo
Antwoord aan  Ina
16 oktober 2021 11:35

https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus-en-mensenrechten

Niet zo zielig. Laat je goed informeren!

Sigrid
Sigrid
4 oktober 2021 08:24

Nee dit is geen vrijheid en ook niet conform de grondwet maar de grondwet heeft Rutte op eigen initiatief aan de kant geschoven en helaas de Nederlander accepteert het.

nayyi
nayyi
4 oktober 2021 09:24

Nee. (zie mijn antwoord bij vraag 6)

Erik
Erik
4 oktober 2021 21:35

Nee, dit is geen vrijheid.
Ja het is conform de grondwet. Probleem is namelijk dat de grondwet ook allerlei sluiproutes bevat om rechten te schenden. Volksgezondheid (het recht op gezondheid) is een belangrijke. Er zou een nieuwe grondwet moeten komen, waar zaken waarvoor je als individu voor verantwoordelijk bent uit moeten, zoals het recht op gezondheid, huisvesting en dagbesteding. Grondwet moet gaan over het onvoorwaardelijk kunnen uitoefenen van door God gegeven rechten.

P. van Wingerden
P. van Wingerden
Antwoord aan  Erik
28 december 2021 20:08

Hier spreekt iemand, die nog geen rechteloze is geworden.

Jaap
Jaap
Antwoord aan  Erik
7 oktober 2021 21:28

Door God gegeven rechten?
God geeft ons in Zijn Woord opdrachten (‘geboden’) en beloften; maar geen ‘rechten’.
Wie heeft er ‘recht’ op een terras, een evenement, etc.?
Die ‘rechten’ zijn een wrange vrucht van de Franse Revolutie (1795).
Lees: G. Groen van Prinsterer: ‘Tegen de revolutie het evangelie’.

Arjan
Arjan
7 oktober 2021 09:14

Vrijheid is net als zwangerschap: Een beetje kan niet.

Ik ben geen jurist maar de pogingen het woordenboek te herschrijven zodat het zogenaamd geen discriminatie is en niet onder “dwang” zou vallen doen onderhand bijna potsierlijk aan. Dat deze verbale acrobatiek nog stand houdt in de rechtszaal ook, geeft mij persoonlijk een gevoel van WETTELOOSHEID.

Leo
Leo
Antwoord aan  Arjan
16 oktober 2021 11:36
joost romijn
joost romijn
7 oktober 2021 10:06

het overkomt de wereld, misschien is er iemand of een land voor verantwoordelijk, maar het is er en daarom kun je onmogelijk stellen dat de pandemie en haar consequenties een grondwettelijk grondslag hebben. Dat is pure onzin

Jaap
Jaap
7 oktober 2021 21:20

Ja, zeker!
Dit is geheel conform artikel 22 lid 1 van ons land.
vanuit dit artikel zijn ook veruit de meeste van de andere 94 ‘stellingen’ te beantwoorden,
die overigens ontsproten lijken te zijn aan een rechts-fascistisch brein.
Een schande dat deze aangeplakt werden aan een Godshuis!

Leo
Leo
Antwoord aan  Jaap
16 oktober 2021 11:36

Eens!

Jaap
Jaap
7 oktober 2021 21:23

Ja, zeker!
Dit is geheel conform artikel 22 lid 1 van de Grondwet van ons Koninkrijk.
vanuit dit artikel zijn ook veruit de meeste van de andere 94 ‘stellingen’ te beantwoorden,
die overigens ontsproten lijken te zijn aan een anarchistisch-fascistisch brein.
Een schande dat deze aangeplakt werden aan een Godshuis!

Arjan
Arjan
9 oktober 2021 12:12

Absoluut geen vrijheid maar dictatuur via het OMT wat noodzakelijk is. Bij vraag 7 licht ik dit verder toe.
Bekijk ook deze van Canadese activist Chris Sky https://www.bitchute.com/video/LXwbwAjPRkn0/

Leo
Leo
16 oktober 2021 11:33

https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus-en-mensenrechten

Lees dit in plaats van maar iets te toeteren!

Leo
Leo
16 oktober 2021 11:37
JH vd Mortel
JH vd Mortel
26 oktober 2021 14:25

Nee, absoluut niet

Rob
Rob
29 oktober 2021 20:36

Nee

Titus
Titus
30 oktober 2021 09:59

Jazeker is dit vrijheid. Er is nu veel meer vrijheid, voor iedereen, dan tijdens de lockdown. Enorme vrijheidswinst derhalve. Dankzij de vaccinaties die mensen nemen.

Alle vrijheden kennen hun begrenzingen. Vrijheden komen allemaal met rechten en verantwoordelijkheden. Altijd en overal is dat geweest en dat laten mensen zich ook welgevallen. Absolute vrijheid bestaat niet. U mag bijvoorbeeld andere mensen niet het leven ontnemen.Om in vrijheid te leven is een gezonde leefomgeving 1 v/d vereisten. We koken bepaalde zaken, wassen ons, weren colibacteiren en salmonella in onze leefomgeving etc. De reden: we hebben het recht 9en de overheid de plicht) om te zorgen voor een gezonde leefomgeving. Dat is een zorgtaak. En ja, dat kan paal en perk stellen aan vrijheden. En daar zijn waarborgen voor (wanneer dat mag/kan en hoe e.e.a. wettelijk is vast te leggen. Zo is dat ook met het Covid beleid; dus ja het is vrijheid en die vrijheid kan met omklede redenen bij wet worden ingeperkt, bijvoorbeeld om een ander recht (het recht op een zo gezond mogelijk leven) te doen gelden.

Persoonlijk vin ik de dictatuur van een Pandemie een stuk minder vrij dan het nemen van een vaccin of het opvolgen van wat regels met het oog op goede volksgezondheid.

Laatst bewerkt op 2 jaren geleden door Titus
P. van Wingerden
P. van Wingerden
28 december 2021 20:14

Titus gaf correct aan, hoe de zaak ligt.
Voor de val hadden Adam en Eva absolute vrijheid.
Wie zich aan de wet houdt, die loopt rechtuit door een tunnel. Maar wie het met die wet niet eens is, die wil rechts en linksaf. Die stoot steeds tegen de wand van de tunnel aan. Die ervaart het hinderlijke van de tunnel: Je kunt alleen maar rechtuit.
De wetonderhouder ervaart dus vrijheid. De wetsovertreder, daarentegen, heeft bezwaren tegen de inperking van zijn vrijheid.

Vragen die niet, nauwelijks of niet volledig beantwoord worden door politici, media of deskundigen. Het is een onderwerp waar veel mensen mee bezig zijn!